Kelahiran Baru. Putera Baru

Tarik nafas… Alhamdulillah… fuhh.. selamat akhirnya.

Ini kali aku tengok secara live di kaca cermin mata aku kelahiran seorang putera baru dalam hidup aku. Sebelum ni, kelahiran puteri sulung (anak pertama) tak dapat nak tengok secara live sebab bersalin guna vacuum. Doktor takut aku pengsan tengok darah, jadi mereka nasihatkan aku tunggu di luar. Aku akur… hari ni dia berumur genap 1 tahun 7 bulan dan sihat wal-afiat.

Pada hari ini juga, 23 Februari 2010 kelahiran putera sulung (anak kedua) aku dapat me’rakam’ dalam ingatan perit getir seorang ibu bersusah payah menahan sakit untuk melahirnya anak untuk kita. Kalau aku di tempatnya? Entahlah.  Mengendong kandungan selama 38 minggu 2 hari, loya-loya, letih, pening dan ada darah tinggi lagi!. Tiada jawapan adakah aku sanggup atau tidak. Itulah kekuatan seorang wanita.

Aku masih lagi mencari nama yang sesuai untuknya. Yang pasti perkataan “Muhammad” perlu ada demi ingatan kepada Baginda Rasulullah S.A.W. Selain itu juga, untuk kesinambungan dari salah satu perkataan dari nama aku. For the rest of the name… any ideas?. Dah beritahu pada ayah kalau ada cadangan nak letak nama apa pada cucu lelaki pertamanya ini. Sekurang-kurangnya ada kenangan dari ayah. Huhu.

Sekarang aku sudah mempunyai sepasang anak. Jadi, kerja kena kuat demi menjaga amanah ini. Semoga kedua-duanya menjadi anak yang solehah dan soleh. Amin.

Tinggalkan Jawapan

